Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 1314
  • Автор: webmaster
  • Дата: 15-06-2017, 22:35
15-06-2017, 22:35

Всеукраїнська конференція

Категорiя: Соціально-психологічна служба

Всеукраїнська конференція

З 12-по14 червня  у м. Очаків при підтримці Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи була проведена Всеукраїнська конференція «Результати впровадження інформаційно- освітньої протиалкогольної програми « Сімейна розмова» в контексті формування здоров’я зберігаючих компетенцій учнів 7-8 класів». На конференцію була запрошена практичний психолог Херсонської спеціалізованої  школи І- ІІІ ступенів № 27 з поглибленим вивченням інформатики та іноземних мов Херсонської міської ради Кравчук Олена В’ячеславівна, яка  представляла результати річної роботи  та особливості впровадження програми «Сімейної розмови» у  навчальному закладі.  Вона була нагороджена подякою за активну участь та інноваційний підхід у впровадженні інформаційно – освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова».

Всеукраїнська конференція

Всеукраїнська конференція


Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 52
  • Автор: webmaster
  • Дата: 21-04-2017, 21:50
21-04-2017, 21:50

День психолога

Категорiя: Соціально-психологічна служба, Соціально-психологічна служба

День психолога

День психолога

День психолога

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 29
  • Автор: webmaster
  • Дата: 5-04-2017, 10:10
5-04-2017, 10:10

Рекомендації батькам

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Батькам.

Рекомендації для батьків про безпечне використання ІНТЕРНЕТУ

 

         Розвиток і безпека наших дітей — пріоритетні завдання для батьків. Кожен з нас прагне використати всі можливості для того, щоб діти виросли здоровими, освіченими й гармонійно розвиненими особистостями. Інтернет може стати в цьому одним з головних помічників. А для того, щоб зробити мобільний інтернет не тільки корисним, але й безпечним, компанія «Київстар» почала реалізацію програми «Безпека дітей у мобільному інтернеті» та за допомогою дитячого психолога підготувала актуальні поради й рекомендації для всіх батьків.

Довіра в родині

        Основна рекомендація, що гарантує безпеку дитини в мобільному інтернеті — довірче спілкування з батьками. Дитина повинна знати, що головні експерти у всіх життєвих ситуаціях — її мама й тато. Не повинно бути таких тем, які дитина боялася б обговорювати з батьками й питань, які дитина посоромилася б поставити. На жаль, у багатьох родинах довірчі відносини втрачені, і батьки з дітьми живуть поруч, але не разом. Якщо такі проблеми є у Вас, прочитайте кілька простих рекомендацій, які зможуть відновити довіру у Вашій родині.

      Хоча б 15 хвилин у день спілкуйтеся з дитиною так, щоб ви дивилися одне одному в очі. Але тільки не тоді, коли Ви її лаєте! Контакт «очі в очі», повинен асоціюватися в дитини тільки з теплим, довірчим спілкуванням.

      Починайте й закінчуйте день разом! Будіть дитину вранці, нехай вона бачить Ваш гарний настрій. Намагайтеся, у міру її віку, укладати її спати. Навіть діти 7 років люблять казку на ніч, а для дітей старше важлива щиросердечна бесіда.

Мобільний інтернет і діти різного віку

     У дітей різного віку відрізняються інтереси, розуміння навколишнього світу й реакція на різні події. Дуже важливо зрозуміти, у якому вигляді й обсязі необхідний інтернет дітям у тому або іншому віці.

      Дитині до 7 років цікаво й навіть необхідно грати, особливо — у розвиваючі й сюжетно-рольові ігри. Чому б не надавала перевагу дитина — віртуальним іграм або іграм з батьками й іншими дітьми, — усе буде корисно для її розвитку, зрозуміло, якщо дотримуватися обмежень за часом. Інакше віртуальні ігри можуть швидко стати для маляти сенсом життя, а реального спілкування дитина буде уникати. Відводьте на віртуальні ігри півгодини в день, а на ігри з однолітками — 3—4 години.

      З 7 до 11 років, діти як і раніше полюбляють грати й прагнуть використати інтернет саме як майданчик для ігор. Але в цьому віці в дітей прокидається т. зв. соціальне «Я». Дітям важливо зайняти значуще місце в житті свого маленького світу: класу, школи, дружити з однолітками. Тут їй буде потрібна реальна допомога й проста увага батьків. Перші невдалі спроби дружби в початковій школі можуть травмувати дитину. У цьому випадку батьки зможуть дати їй практичні поради зі встановлення контакту з однолітками, разом беручи участь у віртуальному спілкуванні в мережі. Зрозуміло, у всьому необхідно дотримуватися міри, і тоді інтернет стане дитині помічником у подоланні бар’єрів спілкування, партнером у розвиваючих іграх, учителем у вивченні іноземних мов, джерелом необхідної інформації для уроків і просто — музики, картинок і фотографій, мультфільмів і позитивних емоцій.

          Дитина в 11—14 років — це підліток. І найголовнішою, значущою, провідною її діяльністю є спілкування з ровесниками. Тут мобільний інтернет може стати просто незамінним помічником. Але, знову ж, всі добре в міру! Інтерактивне спілкування потрібно обов’язково сполучати з реальним. Після 11 років у підлітків уже починає активно прокидатися інтерес до питань дорослого життя, психології статей і всього, що із цим пов’язане. Важливо, щоб відповіді на свої питання підліток знаходив у першу чергу в батьків, а не на сумнівних сайтах. Крім того, у цьому віці в дітей з’являються кумири: співаки, спортсмени й артисти, про які їм хочеться довідатися все. У цьому випадку інтернет — кращий помічник і інформатор. Але батькам потрібно бути пильними, адже зірок найчастіше супроводжує скандальна інформація.

          Дитина старше 14 років — уже досить доросла людина, що вважає, що сама краще знає, як їй треба поводитися, яку музику слухати, що читати, з ким спілкуватися. Цікавтеся всім тим, чим цікавиться Ваша дитина, намагайтеся вникнути в коло її інтересів і спілкуйтеся з нею про них, навіть якщо це «не Ваша тема». Починаючи із цього віку з дитиною можна говорити й про вибір майбутньої професії. А в інтернеті можна знайти безліч інформації, що допоможе дитині визначитися, а Вам — контролювати й, якщо буде потреба, коректувати вибір дитини, знаходячи більше повну інформацію про переваги й про недоліки різних професій.

Новий драйв сімейного спілкування

         Зробіть мобільний інтернет новим засобом сімейного спілкування. Придумайте цікаве для Вас і Вашої дитини хобі, наприклад — шукайте в інтернеті веселі картинки, на якусь тему, або — створіть спільний он-лайн фотоальбом, а фотознімки для нього робіть мобільним телефоном. Під час спільного відвідування мобільного інтернету Ви ненав’язливо можете розповідати дитині про культуру поводження в мережі, звертати увагу на сховані погрози, аналізувати реакцію дитини на негативну інформацію й т. д.

Розвиватися з інтернетом

        Розмовляйте з дитиною про те, що нового й цікавого вона довідалася з мобільного інтернету. Але спочатку — розповідайте, що важливого й корисного Ви робите з його допомогою самі. Разом з дитиною знаходите в інтернеті відповіді на питання, що її цікавлять. Навчить її, як за допомогою інтернету можна уникнути складних ситуацій, наприклад, не заблукати в незнайомому місці, використовуючи карти; як знайти необхідну інформацію або одержати пораду. Покажіть їй, скільки цікавого і корисного можна знайти в Мережі. Але показуючи дитині багатогранність інтернету, не забудьте розповісти про правильне ставлення до нього. Наприклад, можливість онлайн-спілкування із другом, що живе далеко — це одна із чудових можливостей мобільного інтернету, а от спілкування винятково з віртуальними друзями — це вже крайність.

Обережно, кібер-злочинці!

      Як і в реальному житті, в інтернеті можуть зустрітися люди, що бажають утертися в довіру до Вашої дитини з корисливими або злочинними намірами. Щоб убезпечити свою дитину, Вам необхідно знати, якими прийомами злочинці користуються найчастіше:

Намагаються викликати жалість. Наприклад, розповідять, що їдуть із країни, і не можуть взяти із собою чудового кошеняти, тому шукають гідного для нього хазяїна; запропонують дитині зустрітися й подивитися/забрати нещасну тварину.

        Привертають увагу за допомогою незвичайних, яскравих речей, які так подобаються дітям, а потім — пропонують купити/виграти/одержати в подарунок при особистій зустрічі.

Штучно підвищують самооцінку дітей, розповідаючи про те, які вони чудові й унікальні, але ніхто, за винятком, зрозуміло, злочинця їх не розуміє. Діти дуже люблять, коли їх хвалять і часто готові на всі, щоб похвали не припинялися.

      Звертаються до дитини від імені знайомих, авторитетних для дитини людей. Наприклад, представляються друзями батьків або співробітниками правоохоронних органів і просять вислати важливу конфіденційну інформацію про себе, родину, дім.

        Щоб уберегти дитину від таких ситуацій, необхідно багаторазово програти й проговорити з нею подібні ситуації. Дитина повинна навчитися автоматично відповідати або виконувати певні дії. Наприклад — виходити із чата, коли хтось занадто нав’язливо цікавиться особистою інформацією й обов’язково розповідати Вам про такі спроби! А Вам належить обов’язково повідомляти про інциденти адміністрації сайту, а в окремих випадках — і правоохоронним органам.

Бути культурним в інтернеті

         Як привчити дитину коректному поводженню в мобільному інтернеті? Як і у звичайному житті, головним правилом кожної людини повинно бути: «Поводься із іншими так, як хочеш, щоб поводилися з тобою». Намагайтеся донести це правило до своєї дитини на доступних для її віку прикладах, розповідайте, що людині, яку скривдили в інтернеті, так само боляче, якби це відбулося при особистій зустрічі.

Антивіруси й спам-фільтри

 

        Існуючі технології безпеки і технології, що постійно з’являються, здатні не тільки захистити мобільний телефон і комп’ютер, а й уберегти дитину від безлічі помилок. Насамперед, Вам самим варто розібратися в принципах роботи цих програм, встановити й налаштувати їх на Вашому обладнанні, а вже потім — привчати дитину користуватися ними. Як це зробити? Граючи й пояснюючи на простих прикладах і асоціаціях. Для маленьких дітей будуть дієвими такі конкретні приклади, як «адже ми закриваємо наш будинок на ключ, коли кудись ідемо, тому, що не хочемо, щоб хтось сторонній міг увійти й щось у нас украсти». Підліткам же буде цікаво відчути себе «просунутими користувачами» і довідатися про принципи роботи програм безпеки.

Ніки й паролі

      Є таке поняття — особистий простір, а ще прислів’я: «Мій будинок — моя фортеця». Розповідайте дитині на зрозумілих прикладах про те, що таке її особистий простір: його кімната, родина, найближчі друзі, захоплення й т. д. Поясніть, що як і в реальному житті дитина не пустить до своєї кімнати грати чужих, незнайомих людей, і не стане розповідати про себе стороннім дорослим, так і в інтернеті варто оберігати свій особистий простір. Для цього в інтерактивному спілкуванні (ICQ, соціальні мережі, чати, форуми) варто використати псевдоніми-ніки — віртуальні імена. Ці імена можуть підкреслювати захоплення дитини, але з них ніхто не повинен здогадатися про її вік, адресу, соціальний статус й т. д. А для електронної пошти необхідно використати простий для запам’ятовування пароль, але не пароль, що асоціюється з дитиною прямо. Щоб пояснити необхідність використання віртуальних імен і паролів хлопчикам можна розповісти історії про шляхетних лицарів, що приховували свої імена й секретних агентів. А для маленьких дівчаток підійде казка про Червону Шапочку.

Небезпечна «полуничка»

      Всім відомо, що крім величезної кількості корисної, важливої й цікавої інформації, в інтернеті вистачає й «дорослих» сайтів, відвідування яких може викликати нездоровий інтерес, збентежити або злякати дитину. От кілька рекомендацій, які допоможуть уберегти Вашу дитину від психологічних травм:

        Намагайтеся самі, разом з дитиною, знайти коло корисних безпечних сайтів, які вона надалі буде відвідувати. Періодично відвідуйте їх разом.

Ніколи не відмовляйтеся від пояснень, якщо дитина звернулася до Вас із питанням на делікатну тему. Дитина повинна знати, що у Вас вона може отримати всі необхідні роз’яснення.

     Регулярно розмовляйте з дитиною про те, які сайти вона відвідала і що цікавого там довідалася. Не забувайте самі розповідати й показувати, що корисного Ви знайшли в інтернеті.

      І найголовніше — не слід лаяти дитину, якщо вона відвідала «дорослий» сайт. Пам’ятайте, що інформація й життєві ситуації бувають приємні й корисні, а не гарні і погані, як ми звикли думати. Якщо інформація негативна, ми повинні зрозуміти, чому корисному вона може нас навчити — бути акуратними, уважними, відповідальними, довіряти, але перевіряти, поважати себе й т. д. Навчить Вашу дитину поважати себе. Розповідайте, що людина, яка себе поважає, не буде дивитися всяку дурницю.

Інтернет-залежність і як з нею боротися

         Ризику стати інтернет-залежним найбільше схильні діти, у яких не складаються відносини з однолітками й батьками, які намагаються віднайти заміну живому спілкуванню у віртуальних іграх і чатах. Тут, у розмові з дитиною важливо не протиставляти інтернет реальному життю, а показати, як вони можуть доповнювати одне одного! Ваша дитина занадто захоплена іграми-стрілялками? Відмінно, запропонуєте їй стати сильним героєм не тільки на екрані мобільного телефону або монітора, а насправді зайнятися спортом, навчитися прийомів самооборони й т. д. Сходіть разом у спортзал, знайдіть підходящу спортивну секцію.

 

Важливо правильно використати властиву кожній дитині рису — цікавість! Добре знаючи свою дитину, Ви обов’язково знайдете в навколишньому світі речі, які її обов’язково зацікавлять, і в цьому пошуку Вам знов-таки зможе допомогти інтернет.

 

Більше для батьків, дітей та вчителів про безпечне використання ресурсів Інтернету на сайті:

 

http://www.onlandia.org.ua

http://online-bezpeka.kyivstar.ua/the_benefit_for_parents

 

 

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 30
  • Автор: webmaster
  • Дата: 4-04-2017, 10:08
4-04-2017, 10:08

Безпечна робота в Інтернеті

Категорiя: Батькам., Для учнів, Для вчителів

Пам’ятка безпечної роботи в Інтернеті для учнів

Ти живеш в сучасному технологічному світі, який дає тобі змогу отримати доступ до великого надбання людства – ресурсів ВСЕСВІТНЬОЇ КОМПЮТЕРНОЇ МЕРЕЖІ. Можливо ти тільки стоїш на порозі відкриття для себе просторів Інтернету, а можливо ти вже користуєшся ним, і у тебе напевно є улюблені сайти й віртуальні друзі, ти знаходиш в Інтернеті інформацію, що допомагає вчитися й займатися улюбленими справами, спілкуєшся із друзями, що живуть в інших містах, завантажуєш цікаві картинки й музику, граєш у захоплюючі ігри. Проте пам’ятай: як і в реальному світі, в Інтернеті ти можеш зустрітися з загрозами та небезпечними людьми. Тому тобі дуже важливо навчитися уникати небезпек Інтернету! Прочитай прості правила безпечної поведінки в Інтернеті та поділися ними з батьками й друзями.

1. Стань справжнім знавцем!
Дуже приємно відчувати себе справжнім знавцем Інтернету, комп'ютерних програм, мобільного телефону. Попроси батьків встановити корисні програми, які допоможуть захистити твій Інтернет і розповісти тобі про них. Це: антивірусні програми, брандмауер і програми фільтрації. Своїми знаннями цих корисних програм ділися з іншими!

2. Будь розумним користувачем Інтернету!
Розумні користувачі Інтернету – це такі люди, які вміють знаходити потрібну й цікаву інформацію, відвідують корисні безпечні сайти, грають у розвиваючі ігри. Тобі варто стати таким же:
- Поводитися чемно та не кривдити інших. А якщо хтось спробує скривдити тебе – просто не спілкуватися із цією людиною.
- Разом з батьками знайти цікаві, корисні та безпечні сайти і зазвичай відвідувати саме їх.
- Вигадати та використовувати такий пароль, щоб ти міг його легко запам'ятати, але ніхто не зміг його вгадати. А ще – дуже важливо тримати свій пароль у таємниці (але тільки не від батьків).
- Не повідомляти нікому свого справжнього імені, адреси, номера телефону, ким працюють батьки тощо.
- Розповідати своїм батькам, якщо хтось нав'язливо спробує довідатися про тебе або про будь-яку іншу проблему.
- Відкривати повідомлення в електронній пошті, тільки якщо вони надійшли від знайомої людини.
- Не переходити по невідомих посиланнях які прийшли по електронній пошті, або які ти побачив на сайтах. Такі посилання можуть привести тебе на небезпечні сайти, які можуть зашкодити тобі, комп'ютеру або мобільному телефону.

3. З розумінням віднесись до впровадження батьками правил твого перебування в Інтернеті!
Простори Інтернету можна розглядати як величезний ліс, в якому легко загубитися, знайти як щось корисне та приємне, так і шкідливе та відразливе. В цьому місці ти можеш знайти як хороших товаришів та наставників, так і натрапити на грубіянів та справжніх хижаків. А в тебе ще зовсім мало життєвого досвіду, щоб не заблукати в цьому лісі, відрізнити корисну інформацію від шкідливої, боронитися від хижаків. Тому перебувати тут ти можеш тільки під наглядом батьків, які й забезпечують твою безпеку. Саме питання забезпечення твоєї безпеки й змушує твоїх батьків впроваджувати правила твого користування підключенням до мережі Інтернет, визначати місця, куди ти можеш заходити, вказувати які операції в мережі ти можеш проводити, тощо.
Можливо тобі може здаватися, що деякі з правил обмежують твої потреби, наприклад батьки не включили в список дозволених для перегляду сайтів той сайт, в який часто заходять твої друзі. Не порушуй правил, а обговори з батьками можливість зміни цих правил! Поговори з батьками, поділись з ними проблемою, і вони знайдуть (якщо це не буде загрожувати твоїй безпеці) шлях вирішення проблеми!

4. Ділись своїми проблемами з батьками!
Якщо ти натрапиш в мережі на грубе чи вороже відношення до себе, на погрози, на пропозиції чи вимоги зробити щось нехороше чи незрозуміле – не проводь самостійно ніяких дій в відповідь, а поділись цим з батьками. Вони знайдуть правильний вихід з ситуації, що склалася!

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 24
  • Автор: webmaster
  • Дата: 4-04-2017, 10:07
4-04-2017, 10:07

Матеріал для батьків

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Батькам.

 

Юність - це період постійної нестабільності, коли будь-який образливе слово може спричинити за собою непередбачувані наслідки. У підлітка більш хитка психіка, ніж у дорослої людини, і аутоагресія або суїцид може бути просто сьогочасної реакцією на якийсь стрес. Але на тлі цього стресу завжди є більш глибокий мотив: незадоволеність своєю зовнішністю, сварки в родині, нерозділене кохання. Найскладніше - побачити це вчасно, звернути увагу на підлітка.

Соцмережі для підлітків - це та маска, за якою вони можуть приховати всі свої недоліки. Там вони більш розкуті, відчувають себе комфортно, готові розкрити свою душу, розповісти про проблеми. І в цей момент, коли вони відкриваються віртуального простору, вони можуть потрапити під найпотужніший вплив. Вони намагаються знайти відповіді на свої питання в паблік «Вконтакте», але часто потрапляють туди, де можна тільки ще більше заплутатися. В Інтернеті з'явилися якісь люди, які зомбують підлітків і доводять їх до самогубства. Фахівці та експерти виносять рішення про те що за цим "явно стоять досвідчені психологи", "продумані алгоритми нейролінгвістичного програмування" та інші страшні речі, з якими не зможуть боротися введені в стан паніки батьки.

Але є одне "але". І це велике «АЛЕ». Ті, хто це пише, вкрай далекі від теми і навіть не уявляють, що проблема має зовсім інший вигляд. В даному випадку нам доведеться протистояти не «проекту західних спецслужб", а людям з деякими особливостями психіки, людям, охочим слави і популярності, людям, які іноді навіть несвідомо, але хочуть "грати важливу роль" або керувати чужими життями. Або - що може бути ще страшніше - людям, які займаються цим "по приколу" або з банальної метою "підняти рейтинг своєї групи або паблік", тобто мова йде про індивідуума або з деякими відхиленнями психіки, або з асоцальним настроєм, які насміхаються над  поняття моралі, моральності, етики.

Дітей залучають до смертельної гри, і вони не помічають, як виявляються на даху будинку або на рейках. Одні називають себе учасниками таємничої секти F57, інші «китами». Адміністратори відразу декількох спільнот роздавали дописувачам таємничі числа - «номера смерті». Це відбувалося в групових чатах або закритих спільнотах. Далі - завдання, найрізноманітніші: порізати вени і викласти фото або розгадати таємничий шифр. І вищий рівень - рано чи пізно це самогубство.

Діти виконували  інструкції закритих груп «ВКонтакте». У них чорним по білому написано: щоб стрибнути, ви повинні зняти куртку Це далеко не єдина інструкція дітям, яких готують до «випилювання». Так на якомусь дивному сленгу, притаманному саме цьому контенту, говорять про суїцид.

Ви можете бути дуже навіть позитивним батьком, але ваша дитина щодня отримує свою дозу інтоксикації від цих інтернетівських звалищ. У нього в руках гаджет, в вухах навушники. Він не розповість тепер про те, що відбувається: йому це суворо заборонили, - це теж одна з умов для прийому на третій рівень інтерактивної гри в закритих групах. А ще заборонили не помічатися в групі протягом 48 годин - під страхом вигнання. Знаєте чому? Через 48 годин те, що в людину планомірно і продумано втовкмачували, може відійти, як наркоз. Людина стане сприйнятливою до іншої інформації, у нього може включитися критичний розум. Це - методи сект.

Яка ідеологія і символіка "груп смерті"?

Символ груп смерті - кити, і фанати і члени таких спільнот називають себе "китами". Ці тварини асоціюються у ідеологів "груп смерті" зі свободою, в тому числі - свободою покінчити собою. Підлітків захоплює, що такі великі і сильні тварини можуть викидатися на берег, знедолені океаном (батьками, суспільством, коханою людиною), і здійснюють суїцид. Така смерть вважається красивою.

Згідно з описами з груп смерті, кити прокидаються або вмирають в 4.20 ранку. У цей час підлітки прокидаються, щоб отримати від модераторів групи чергове завдання квесту - порізати себе, залишити синці, опіки або садна на тілі. І так до тих пір, поки не залишається останнє завдання квесту - вбити себе. І все це - обов'язково зняти на камеру.

Але групи смерті бувають різними, і іноді модератори таких спільнот використовують в якості символу метеликів (живуть всього день) або єдинорогів. Про історію концепту метеликів відомо небагато менше, але і популярність їх менше, ніж популярність тих же самих китів. Існує так званий TheButterflyProject, що закликає малювати метеликів на зап'ястях в місце селфхарма. Селфхарм - це коли ваша дитина ріже своє тіло.

 

Не завжди селфхарм - символ суїцидальної поведінки. Іноді це хвороба, іноді це просто наслідування, плагіат. Дивіться уважно - порізи не завжди бувають саме на зап'ястях.

Що робити, якщо ви помітили сліди селфхарма? Здорової реакції на це немає і бути не може. Найголовніше - не впадати в крайності. Якщо накричати, то людина відчує себе ще більш кинутим і самотнім, якщо вести себе як можна більш спокійно - то людина засмутиться через те, що його не вважають дорослим, що ви байдужі до нього. Селфхарм - серйозна проблема, оскільки розв'язати цю проблему зусиллям волі неможливо. Причина - виникає синдром відміни. Токсичні переживання як і раніше залишаються в психіці неперетравлені (непереробленими) та вимагають виходу. Тому, незважаючи на очевидну шкоду для тіла, селфхарм - необхідний механізм саморегуляції. Він дозволяє людині в буквальним сенсі зберігати розум, не впадаючи в психотичні стани.

Прибрати селфхарм з своїй життя неможливо до тих пір, поки не буде знайдена адекватна заміна: якісь білш безпечні дії, що дозволяють замінити пряме шкідництво, ..

 

ХТО ВИНЕН?

Спочатку про тих, хто і навіщо влаштовує «ігри». Психологи склали портрет таких «кураторів». Це соціопати - люди, які цураються реального спілкування, вважають за краще відгородитися від суспільства. Такі характери були завжди. Але тепер у них є можливість компенсувати свої комплекси - соціальні мережі, де ти можеш бути ким хочеш і реалізовувати всі свої бажання. Не завжди мета таких «кураторів» довести дитину до самогубства. Їх збуджує можливість маніпулювати іншою людиною, змушувати її робити те, що тобі хочеться, управляти, провокувати на небезпечні речі!

Але є й зворотний бік цієї «медалі» - у нас занадто багато неприкаяних підлітків. Раніше хлопці-дівчата тусувалися у дворах, ходили в спортивні секції і в творчі студії. Сьогодні вільний час більшість проводить в обнімку з комп'ютером або смартфоном. Сидять по домівках і турбуються тільки про те, щоб інтернет не пропав.

Є такий новий термін - мілленіали - діти, що народилися на переломі ХХ і ХХI століття. Багато з них навчилися користуватися планшетом раніше ніж читати і писати. Вони покоління, для якого цифрові технології - природне, якщо не сказати - рідне середовище. І їм простіше спілкуватися з віртуальним співрозмовником, ніж з приятелем із сусіднього під'їзду. Переписка в віртуальному просторі - це їх спосіб комунікації зі світом. І, зрозуміло, такими підлітками легко маніпулювати в Мережі.

Коли спаде хвиля «ігор в суїцид» - а вона обов'язково спаде - з'явиться щось інше, таке ж цікаве і таке, що лоскоче нерви близькістю небезпеки. Яку (до речі) мілленіали часто і не сприймають всерйоз. Занадто багато екранних, намальованих смертей вони бачили в іграх і по телевізору. Багато підлітків щиро думають, що після загибелі піде перезавантаження і можна буде знову з'явиться на полі життя.

ЩО РОБИТИ?

На нараді в Раді з прав людини обговорювали ситуацію з дитячою злочинністю. І вплив на ці процеси віртуального світу. Один з висновків Слідчого комітету, який розслідував історію з «Групами смерті» - закривати їх в соціальних мережах неефективно. Це як боротьба з міфічною гідрою - відрубаєш одну голову, з'являться ще три. І чим активніше будуть їх «прикривати», тим більш популярними вони стануть: заборонений плід солодкий, тим більше для підлітків. І публікації про страшне зло, що зачаїлося в Інстаграмі, лише роблять їм додаткову рекламу.

Виявляти провокаторів в соцмережах, що підштовхують дітей на спроби суїцидів треба. І стаття кримінального кодексу у нас з цього приводу є. Стаття КК говорить: «доведення до самогубства або до замаху на самогубство шляхом погроз, жорстокого поводження або систематичного приниження людської гідності потерпілого ...». Але коли хтось за допомогою інтернету схиляє дитини до відходу з життя, майже ніколи немає з його боку ні погроз, ні жорстокого поводження з ним, ні систематичного приниження людської гідності. Там йде інше: створення у жертви почуття удаваної ущербності, уявної втоми від життя, почуття життєвого тупика, одночасно з цим гра в розраду і кодування на суїцид.

Після статей «Групи смерті», батьки стали активно цікавитися, чи знають їхні діти про існування цих груп. Виявляється, знають багато, але не надають їм особливого значення. Чому одні підлітки потрапляють в суїцидальні групи, а інші - ні?

Чи всі діти можуть потрапити під вплив суїцидних груп?

На щастя, не всі. Для того щоб пройти весь довгий шлях смертельної інтернет-ігри, у дитини повинні бути деякі особливості. Зазвичай в неї втягуються емоційно чутливі, вразливі діти, нездатні до компромісів, негнучкі в спілкуванні, схильні до імпульсивних вчинків, зосереджені на емоційних проблемах, замкнуті, з обмеженим колом спілкування. На жаль, далеко не завжди батьки можуть самі визначити, чи знаходиться їх дитина в групі ризику.

Що можна зробити? В першу чергу, важливо звернути увагу на те, яким чином дитина реагує на стрес, особливо на втрату. Люди часто поводяться стереотипно, однаково, так само, як раніше. дорослих має насторожити, якщо дитина реагує на будь-який стрес занадто інтенсивно: впадає в паніку або, навпаки, замикається в собі, або активно переживає. Так само важливо оцінити, як дитина витримує самотність, переносить сором і лють.

Кожен батько повинен знати Суїцидальний шлях

Обов'язково звертайте увагу на пасивні суїцидні думки: це уявлення, фантазії на тему своєї смерті, але не на тему позбавлення себе життя. Висловлювання типу: «добре б померти», «якби зі мною це сталося, я б помер», «заснути і не прокинутися» тощо. Обов'язково поговоріть з дитиною про його переживаннях, зверніться до фахівця.

Тому що наступний крок - суїцидальні задуми. У дитини з'являються ідеї «як це могло б бути» і формується план реалізації. Продумуються способи суїциду, час і місце дії. На цьому етапі і починаються пошуки інформації, в тому числі в інтернеті. Зверніть увагу: не інформація в інтернеті підштовхує дитину, а внутрішні переживання і конфлікти змушують його шукати шляхи можливого виходу зі стану відчаю. На цьому етапі можна провести в пошуках інформації багато часу, сам процес знижує психічну біль.

І перейти до наступного кроку - суїцидальних намірів. Це етап, коли наміри підкріплюються вольовим рішенням, який веде до вчинку. Тут групи в інтернеті - підкріплення, ресурс для підтримки своєї ще не сильної волі. Іноді від думок до реалізації можуть пройти хвилини, іноді - кілька місяців.

Врятувати своїх дітей можуть тільки батьки, близькі люди. Спілкуванням, увагою, розумінням, участю в їх житті, і непідробним інтересом до їх життя!

І ще. У дитинстві нас вчили мами не відкривати двері незнайомцю, не розмовляти на вулиці з чужими. Зараз з дитячого садка дітей треба привчати:

- не спілкуйся у Мережі з незнайомцями,

- Додай в друзі в соцмережах тільки тих, хто знаєш особисто,

- не викладай відвертих фотографій, призначених тільки для близьких людей,

- не повідомляй  свої геоданні, відключи служби геолокації в додатках,

- Дотримуйся приватності в чатах, пам'ятай, що твої повідомлення може прочитати чужа людина.

Це правила безпеки в Мережі.

Профіль дитини в соцмережі повинен бути закритим, щоб його дивитися могли тільки ті, хто доданий в друзі.

Свою здобич в соцмережах шукають і педофіли, і грабіжники, і інші лихі люди.

2. В друзі дозволено додавати лише тих, кого дитина знає в реалі.

Однокласників, знайомих з танців, симпатичного хлопчика з «Б» класу - додаємо. А «сина мільйонера Матвія» з порожньою анкетою і гламурної фоткою на аватарке - ні.

3. Геотеги на смартфонах потрібно відключати.

4. Батьки - найкращі френди. Папа або мама обов'язково повинні значитися в друзях.

5. Не роби, та не відправляй друзям поштою або через месенджери фотографій в тому вигляді, в якому ти не з'явилася б на публіці.

6. Зробив дурість в мережі - признайся батькам.

Краще неприємне пояснення з сім'єю, ніж потрапити на вудку - педофілів, шантажистів, просто любителів влаштовувати цькування (Хейтер).

7. Не публікуй в соцмережах інформації, по якій тебе можуть вичислити Хейтери (переслідувачі, знаходять кайф в тому, щоб травити об'єкт своєї неконтрольованої ненависті. - Прим Авт.). Те ж саме - щодо друзів.

У вільному огляді не повинні бути: домашня адреса (у тому числі не варто робити фото на тлі табличок будинків), номер телефону, фото документів, на яких можна розгледіти паспортні дані (в тому числі і квитки), номерні знаки батьківських машин.

8. Не світи на фото і відео дорогі подарунки і покупки батьків.

9. Договір з батьками - двосторонній.

Кожна людина має право на своє особисте життя, що не афішуються. Але для різних людей поняття внутрішніх кордонів різні. Один готовий все життя напоказ виставити. Інший ховається за аватаром, щоб не публікувати реальне фото. Межі дитини і батьків можуть не збігатися. Тому про них потрібно домовлятися.

Українська кіберполіції на підставі аналізу "груп смерті" в соцмережах встановила постійних учасників, які зареєструвалися з території України. Їх список опублікований на сайті поліції.

Повідомляється, що тільки в одній з виявлених поліцією "груп смерті" було зареєстровано 209 користувачів з України.

"Слід зазначити, що такі групи щодня блокуються адміністрацією соціальнихсетей за зверненням правоохоронних органів або користувачів У разі виявлення таких груп самостійно, просимо негайно повідомляти в кіберполіції (https://www.cybercrime.gov.ua - цілодобово)., А також на телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в рабочіедні).

За останніми науковими даними, навіть в стані гіпнозу людина не стане робити те, на що у нього є внутрішня заборона. Нехай через істерику, але він прорветься до тями і зупиниться в останній момент.

 

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 27
  • Автор: webmaster
  • Дата: 3-04-2017, 10:03
3-04-2017, 10:03

АНКЕТА ДЛЯ УЧНIВ

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Для учнів

Скачати "Анкета для учнів” - Шаблоны для dle 10 - 10.1ANKETA-DLYa-UChNIV.-PROVODYaT-TA-OBROBLYaYuT-KLASNI-KERIVNIKI-VIYaVLYaYuT-GRUPU-RIZIKU.doc [43,5 Kb] (cкачиваний: 2)

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 29
  • Автор: webmaster
  • Дата: 3-04-2017, 09:51
3-04-2017, 09:51

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКIВ (IНТЕРНЕТ)

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Батькам.

Скачати "Анкета для батьків (Інтернет)” - Шаблоны для dle 10 - 10.1ANKETA-DLYa-BATKIV-INTERNET.doc [43,5 Kb] (cкачиваний: 1)

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 68
  • Автор: webmaster
  • Дата: 2-03-2017, 20:28
2-03-2017, 20:28

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

Категорiя: Соціально-психологічна служба

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

       З 28 лютого по 1 березня 2017 у місті Києвівідбувся Всеукраїнський  навчально – методичний семінар « Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу» .Організаторами семінару були Міністерство освіти і науки України та громадська організація "Ла Страда - Україна", у якому взяли участь  медіатори та медіаторки  з усіх куточків України. Наша школа продовжує  активно працювати по  впровадженню медіації у навчальному закладі та громаді. Тому практичною психологінею школи Кравчук О.В. було розроблено план наступних  дій на 2017 рік, де планується проведення медіацій, коло, тренінгів для батьків та педагогів,  інформаційних заходів, навчання учнів  8-9 класів мистецтву медіації, організація «Шкільної служби порозуміння» за участю медіаторів учнів . 

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу


Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 82
  • Автор: webmaster
  • Дата: 17-02-2017, 19:24
17-02-2017, 19:24

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма «Сімейна розмова»

Категорiя: Соціально-психологічна служба

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма

«Сімейна розмова»

В нашій школі для учнів 7- х класів почала працювати  інформаціно- освітня протиалкогольна програма « Сімейна розмова» з метою формування у дитини відповідального ставлення до власного здоров’я та підвищення захисту від появи алкогольних проблем.

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»
Програма розрахована на 17 годин: 

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

13лютого було проведено перше заняття з теми « Дружба та дружні інтереси», метою якого було сформувати поняття «справжня дружба», розвивати навички критичного мислення, самоповаги та відстоювання власної думки, навчити відрізняти справжні дружні стосунки від несправжніх. Програма реалізується  і надалі.

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 129
  • Автор: webmaster
  • Дата: 7-02-2017, 18:18
7-02-2017, 18:18

Служба "Булінг"

Категорiя: Соціально-психологічна служба

Служба "Булінг"

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Назад Вперед