Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 275
  • Автор: webmaster
  • Дата: 4-04-2017, 10:07
4-04-2017, 10:07

Матеріал для батьків

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Батькам.

 

Юність - це період постійної нестабільності, коли будь-який образливе слово може спричинити за собою непередбачувані наслідки. У підлітка більш хитка психіка, ніж у дорослої людини, і аутоагресія або суїцид може бути просто сьогочасної реакцією на якийсь стрес. Але на тлі цього стресу завжди є більш глибокий мотив: незадоволеність своєю зовнішністю, сварки в родині, нерозділене кохання. Найскладніше - побачити це вчасно, звернути увагу на підлітка.

Соцмережі для підлітків - це та маска, за якою вони можуть приховати всі свої недоліки. Там вони більш розкуті, відчувають себе комфортно, готові розкрити свою душу, розповісти про проблеми. І в цей момент, коли вони відкриваються віртуального простору, вони можуть потрапити під найпотужніший вплив. Вони намагаються знайти відповіді на свої питання в паблік «Вконтакте», але часто потрапляють туди, де можна тільки ще більше заплутатися. В Інтернеті з'явилися якісь люди, які зомбують підлітків і доводять їх до самогубства. Фахівці та експерти виносять рішення про те що за цим "явно стоять досвідчені психологи", "продумані алгоритми нейролінгвістичного програмування" та інші страшні речі, з якими не зможуть боротися введені в стан паніки батьки.

Але є одне "але". І це велике «АЛЕ». Ті, хто це пише, вкрай далекі від теми і навіть не уявляють, що проблема має зовсім інший вигляд. В даному випадку нам доведеться протистояти не «проекту західних спецслужб", а людям з деякими особливостями психіки, людям, охочим слави і популярності, людям, які іноді навіть несвідомо, але хочуть "грати важливу роль" або керувати чужими життями. Або - що може бути ще страшніше - людям, які займаються цим "по приколу" або з банальної метою "підняти рейтинг своєї групи або паблік", тобто мова йде про індивідуума або з деякими відхиленнями психіки, або з асоцальним настроєм, які насміхаються над  поняття моралі, моральності, етики.

Дітей залучають до смертельної гри, і вони не помічають, як виявляються на даху будинку або на рейках. Одні називають себе учасниками таємничої секти F57, інші «китами». Адміністратори відразу декількох спільнот роздавали дописувачам таємничі числа - «номера смерті». Це відбувалося в групових чатах або закритих спільнотах. Далі - завдання, найрізноманітніші: порізати вени і викласти фото або розгадати таємничий шифр. І вищий рівень - рано чи пізно це самогубство.

Діти виконували  інструкції закритих груп «ВКонтакте». У них чорним по білому написано: щоб стрибнути, ви повинні зняти куртку Це далеко не єдина інструкція дітям, яких готують до «випилювання». Так на якомусь дивному сленгу, притаманному саме цьому контенту, говорять про суїцид.

Ви можете бути дуже навіть позитивним батьком, але ваша дитина щодня отримує свою дозу інтоксикації від цих інтернетівських звалищ. У нього в руках гаджет, в вухах навушники. Він не розповість тепер про те, що відбувається: йому це суворо заборонили, - це теж одна з умов для прийому на третій рівень інтерактивної гри в закритих групах. А ще заборонили не помічатися в групі протягом 48 годин - під страхом вигнання. Знаєте чому? Через 48 годин те, що в людину планомірно і продумано втовкмачували, може відійти, як наркоз. Людина стане сприйнятливою до іншої інформації, у нього може включитися критичний розум. Це - методи сект.

Яка ідеологія і символіка "груп смерті"?

Символ груп смерті - кити, і фанати і члени таких спільнот називають себе "китами". Ці тварини асоціюються у ідеологів "груп смерті" зі свободою, в тому числі - свободою покінчити собою. Підлітків захоплює, що такі великі і сильні тварини можуть викидатися на берег, знедолені океаном (батьками, суспільством, коханою людиною), і здійснюють суїцид. Така смерть вважається красивою.

Згідно з описами з груп смерті, кити прокидаються або вмирають в 4.20 ранку. У цей час підлітки прокидаються, щоб отримати від модераторів групи чергове завдання квесту - порізати себе, залишити синці, опіки або садна на тілі. І так до тих пір, поки не залишається останнє завдання квесту - вбити себе. І все це - обов'язково зняти на камеру.

Але групи смерті бувають різними, і іноді модератори таких спільнот використовують в якості символу метеликів (живуть всього день) або єдинорогів. Про історію концепту метеликів відомо небагато менше, але і популярність їх менше, ніж популярність тих же самих китів. Існує так званий TheButterflyProject, що закликає малювати метеликів на зап'ястях в місце селфхарма. Селфхарм - це коли ваша дитина ріже своє тіло.

 

Не завжди селфхарм - символ суїцидальної поведінки. Іноді це хвороба, іноді це просто наслідування, плагіат. Дивіться уважно - порізи не завжди бувають саме на зап'ястях.

Що робити, якщо ви помітили сліди селфхарма? Здорової реакції на це немає і бути не може. Найголовніше - не впадати в крайності. Якщо накричати, то людина відчує себе ще більш кинутим і самотнім, якщо вести себе як можна більш спокійно - то людина засмутиться через те, що його не вважають дорослим, що ви байдужі до нього. Селфхарм - серйозна проблема, оскільки розв'язати цю проблему зусиллям волі неможливо. Причина - виникає синдром відміни. Токсичні переживання як і раніше залишаються в психіці неперетравлені (непереробленими) та вимагають виходу. Тому, незважаючи на очевидну шкоду для тіла, селфхарм - необхідний механізм саморегуляції. Він дозволяє людині в буквальним сенсі зберігати розум, не впадаючи в психотичні стани.

Прибрати селфхарм з своїй життя неможливо до тих пір, поки не буде знайдена адекватна заміна: якісь білш безпечні дії, що дозволяють замінити пряме шкідництво, ..

 

ХТО ВИНЕН?

Спочатку про тих, хто і навіщо влаштовує «ігри». Психологи склали портрет таких «кураторів». Це соціопати - люди, які цураються реального спілкування, вважають за краще відгородитися від суспільства. Такі характери були завжди. Але тепер у них є можливість компенсувати свої комплекси - соціальні мережі, де ти можеш бути ким хочеш і реалізовувати всі свої бажання. Не завжди мета таких «кураторів» довести дитину до самогубства. Їх збуджує можливість маніпулювати іншою людиною, змушувати її робити те, що тобі хочеться, управляти, провокувати на небезпечні речі!

Але є й зворотний бік цієї «медалі» - у нас занадто багато неприкаяних підлітків. Раніше хлопці-дівчата тусувалися у дворах, ходили в спортивні секції і в творчі студії. Сьогодні вільний час більшість проводить в обнімку з комп'ютером або смартфоном. Сидять по домівках і турбуються тільки про те, щоб інтернет не пропав.

Є такий новий термін - мілленіали - діти, що народилися на переломі ХХ і ХХI століття. Багато з них навчилися користуватися планшетом раніше ніж читати і писати. Вони покоління, для якого цифрові технології - природне, якщо не сказати - рідне середовище. І їм простіше спілкуватися з віртуальним співрозмовником, ніж з приятелем із сусіднього під'їзду. Переписка в віртуальному просторі - це їх спосіб комунікації зі світом. І, зрозуміло, такими підлітками легко маніпулювати в Мережі.

Коли спаде хвиля «ігор в суїцид» - а вона обов'язково спаде - з'явиться щось інше, таке ж цікаве і таке, що лоскоче нерви близькістю небезпеки. Яку (до речі) мілленіали часто і не сприймають всерйоз. Занадто багато екранних, намальованих смертей вони бачили в іграх і по телевізору. Багато підлітків щиро думають, що після загибелі піде перезавантаження і можна буде знову з'явиться на полі життя.

ЩО РОБИТИ?

На нараді в Раді з прав людини обговорювали ситуацію з дитячою злочинністю. І вплив на ці процеси віртуального світу. Один з висновків Слідчого комітету, який розслідував історію з «Групами смерті» - закривати їх в соціальних мережах неефективно. Це як боротьба з міфічною гідрою - відрубаєш одну голову, з'являться ще три. І чим активніше будуть їх «прикривати», тим більш популярними вони стануть: заборонений плід солодкий, тим більше для підлітків. І публікації про страшне зло, що зачаїлося в Інстаграмі, лише роблять їм додаткову рекламу.

Виявляти провокаторів в соцмережах, що підштовхують дітей на спроби суїцидів треба. І стаття кримінального кодексу у нас з цього приводу є. Стаття КК говорить: «доведення до самогубства або до замаху на самогубство шляхом погроз, жорстокого поводження або систематичного приниження людської гідності потерпілого ...». Але коли хтось за допомогою інтернету схиляє дитини до відходу з життя, майже ніколи немає з його боку ні погроз, ні жорстокого поводження з ним, ні систематичного приниження людської гідності. Там йде інше: створення у жертви почуття удаваної ущербності, уявної втоми від життя, почуття життєвого тупика, одночасно з цим гра в розраду і кодування на суїцид.

Після статей «Групи смерті», батьки стали активно цікавитися, чи знають їхні діти про існування цих груп. Виявляється, знають багато, але не надають їм особливого значення. Чому одні підлітки потрапляють в суїцидальні групи, а інші - ні?

Чи всі діти можуть потрапити під вплив суїцидних груп?

На щастя, не всі. Для того щоб пройти весь довгий шлях смертельної інтернет-ігри, у дитини повинні бути деякі особливості. Зазвичай в неї втягуються емоційно чутливі, вразливі діти, нездатні до компромісів, негнучкі в спілкуванні, схильні до імпульсивних вчинків, зосереджені на емоційних проблемах, замкнуті, з обмеженим колом спілкування. На жаль, далеко не завжди батьки можуть самі визначити, чи знаходиться їх дитина в групі ризику.

Що можна зробити? В першу чергу, важливо звернути увагу на те, яким чином дитина реагує на стрес, особливо на втрату. Люди часто поводяться стереотипно, однаково, так само, як раніше. дорослих має насторожити, якщо дитина реагує на будь-який стрес занадто інтенсивно: впадає в паніку або, навпаки, замикається в собі, або активно переживає. Так само важливо оцінити, як дитина витримує самотність, переносить сором і лють.

Кожен батько повинен знати Суїцидальний шлях

Обов'язково звертайте увагу на пасивні суїцидні думки: це уявлення, фантазії на тему своєї смерті, але не на тему позбавлення себе життя. Висловлювання типу: «добре б померти», «якби зі мною це сталося, я б помер», «заснути і не прокинутися» тощо. Обов'язково поговоріть з дитиною про його переживаннях, зверніться до фахівця.

Тому що наступний крок - суїцидальні задуми. У дитини з'являються ідеї «як це могло б бути» і формується план реалізації. Продумуються способи суїциду, час і місце дії. На цьому етапі і починаються пошуки інформації, в тому числі в інтернеті. Зверніть увагу: не інформація в інтернеті підштовхує дитину, а внутрішні переживання і конфлікти змушують його шукати шляхи можливого виходу зі стану відчаю. На цьому етапі можна провести в пошуках інформації багато часу, сам процес знижує психічну біль.

І перейти до наступного кроку - суїцидальних намірів. Це етап, коли наміри підкріплюються вольовим рішенням, який веде до вчинку. Тут групи в інтернеті - підкріплення, ресурс для підтримки своєї ще не сильної волі. Іноді від думок до реалізації можуть пройти хвилини, іноді - кілька місяців.

Врятувати своїх дітей можуть тільки батьки, близькі люди. Спілкуванням, увагою, розумінням, участю в їх житті, і непідробним інтересом до їх життя!

І ще. У дитинстві нас вчили мами не відкривати двері незнайомцю, не розмовляти на вулиці з чужими. Зараз з дитячого садка дітей треба привчати:

- не спілкуйся у Мережі з незнайомцями,

- Додай в друзі в соцмережах тільки тих, хто знаєш особисто,

- не викладай відвертих фотографій, призначених тільки для близьких людей,

- не повідомляй  свої геоданні, відключи служби геолокації в додатках,

- Дотримуйся приватності в чатах, пам'ятай, що твої повідомлення може прочитати чужа людина.

Це правила безпеки в Мережі.

Профіль дитини в соцмережі повинен бути закритим, щоб його дивитися могли тільки ті, хто доданий в друзі.

Свою здобич в соцмережах шукають і педофіли, і грабіжники, і інші лихі люди.

2. В друзі дозволено додавати лише тих, кого дитина знає в реалі.

Однокласників, знайомих з танців, симпатичного хлопчика з «Б» класу - додаємо. А «сина мільйонера Матвія» з порожньою анкетою і гламурної фоткою на аватарке - ні.

3. Геотеги на смартфонах потрібно відключати.

4. Батьки - найкращі френди. Папа або мама обов'язково повинні значитися в друзях.

5. Не роби, та не відправляй друзям поштою або через месенджери фотографій в тому вигляді, в якому ти не з'явилася б на публіці.

6. Зробив дурість в мережі - признайся батькам.

Краще неприємне пояснення з сім'єю, ніж потрапити на вудку - педофілів, шантажистів, просто любителів влаштовувати цькування (Хейтер).

7. Не публікуй в соцмережах інформації, по якій тебе можуть вичислити Хейтери (переслідувачі, знаходять кайф в тому, щоб травити об'єкт своєї неконтрольованої ненависті. - Прим Авт.). Те ж саме - щодо друзів.

У вільному огляді не повинні бути: домашня адреса (у тому числі не варто робити фото на тлі табличок будинків), номер телефону, фото документів, на яких можна розгледіти паспортні дані (в тому числі і квитки), номерні знаки батьківських машин.

8. Не світи на фото і відео дорогі подарунки і покупки батьків.

9. Договір з батьками - двосторонній.

Кожна людина має право на своє особисте життя, що не афішуються. Але для різних людей поняття внутрішніх кордонів різні. Один готовий все життя напоказ виставити. Інший ховається за аватаром, щоб не публікувати реальне фото. Межі дитини і батьків можуть не збігатися. Тому про них потрібно домовлятися.

Українська кіберполіції на підставі аналізу "груп смерті" в соцмережах встановила постійних учасників, які зареєструвалися з території України. Їх список опублікований на сайті поліції.

Повідомляється, що тільки в одній з виявлених поліцією "груп смерті" було зареєстровано 209 користувачів з України.

"Слід зазначити, що такі групи щодня блокуються адміністрацією соціальнихсетей за зверненням правоохоронних органів або користувачів У разі виявлення таких груп самостійно, просимо негайно повідомляти в кіберполіції (https://www.cybercrime.gov.ua - цілодобово)., А також на телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в рабочіедні).

За останніми науковими даними, навіть в стані гіпнозу людина не стане робити те, на що у нього є внутрішня заборона. Нехай через істерику, але він прорветься до тями і зупиниться в останній момент.

 

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 261
  • Автор: webmaster
  • Дата: 3-04-2017, 10:03
3-04-2017, 10:03

АНКЕТА ДЛЯ УЧНIВ

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Для учнів

Скачати "Анкета для учнів” - Шаблоны для dle 10 - 10.1ANKETA-DLYa-UChNIV.-PROVODYaT-TA-OBROBLYaYuT-KLASNI-KERIVNIKI-VIYaVLYaYuT-GRUPU-RIZIKU.doc [43,5 Kb] (cкачиваний: 10)

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 256
  • Автор: webmaster
  • Дата: 3-04-2017, 09:51
3-04-2017, 09:51

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКIВ (IНТЕРНЕТ)

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Батькам.

Скачати "Анкета для батьків (Інтернет)” - Шаблоны для dle 10 - 10.1ANKETA-DLYa-BATKIV-INTERNET.doc [43,5 Kb] (cкачиваний: 6)

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 362
  • Автор: webmaster
  • Дата: 2-03-2017, 20:28
2-03-2017, 20:28

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

Категорiя: Соціально-психологічна служба

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

       З 28 лютого по 1 березня 2017 у місті Києвівідбувся Всеукраїнський  навчально – методичний семінар « Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу» .Організаторами семінару були Міністерство освіти і науки України та громадська організація "Ла Страда - Україна", у якому взяли участь  медіатори та медіаторки  з усіх куточків України. Наша школа продовжує  активно працювати по  впровадженню медіації у навчальному закладі та громаді. Тому практичною психологінею школи Кравчук О.В. було розроблено план наступних  дій на 2017 рік, де планується проведення медіацій, коло, тренінгів для батьків та педагогів,  інформаційних заходів, навчання учнів  8-9 класів мистецтву медіації, організація «Шкільної служби порозуміння» за участю медіаторів учнів . 

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу

Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу


Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 420
  • Автор: webmaster
  • Дата: 17-02-2017, 19:24
17-02-2017, 19:24

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма «Сімейна розмова»

Категорiя: Соціально-психологічна служба

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма

«Сімейна розмова»

В нашій школі для учнів 7- х класів почала працювати  інформаціно- освітня протиалкогольна програма « Сімейна розмова» з метою формування у дитини відповідального ставлення до власного здоров’я та підвищення захисту від появи алкогольних проблем.

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»
Програма розрахована на 17 годин: 

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

13лютого було проведено перше заняття з теми « Дружба та дружні інтереси», метою якого було сформувати поняття «справжня дружба», розвивати навички критичного мислення, самоповаги та відстоювання власної думки, навчити відрізняти справжні дружні стосунки від несправжніх. Програма реалізується  і надалі.

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Інформаціно - освітня протиалкогольна програма  «Сімейна розмова»

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 549
  • Автор: webmaster
  • Дата: 7-02-2017, 18:18
7-02-2017, 18:18

Служба "Булінг"

Категорiя: Соціально-психологічна служба

Служба "Булінг"

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 600
  • Автор: webmaster
  • Дата: 28-09-2016, 17:11
28-09-2016, 17:11

Тести соціометрії

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Для вчителів

Тести соціометрії - Шаблоны для dle 10 - 10.1TESTI-SOCOMETRyi.doc [269,5 Kb] (cкачиваний: 66)
Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 1342
  • Автор: webmaster
  • Дата: 26-09-2016, 19:44
26-09-2016, 19:44

Збірник анкет та тестів для практичних психологів, соціальних педагогів , учителів біології та основ здоров’я

Категорiя: Батькам., Для вчителів

Збірник анкет та тестів для практичних психологів, соціальних педагогів, учителів біології та основ здоров’я Шаблоны для dle 10 - 10.1METODIChKA-ZD-SP.doc [563 Kb] (cкачиваний: 345)
Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 310
  • Автор: webmaster
  • Дата: 26-09-2016, 19:37
26-09-2016, 19:37

Поучительная притча!

Категорiя: Соціально-психологічна служба » Для учнів

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.
Iнформацiя до новини
  • Переглядiв: 341
  • Автор: webmaster
  • Дата: 26-09-2016, 19:33
26-09-2016, 19:33

Советы по безопасности для детей разного возраста

Категорiя: Батькам., Для учнів, Для вчителів

Советы по безопасности для детей разного возраста

Как показали исследования, проводимые в Интернете, наиболее динамично развивающимся сегментом пользователей Интернета являются дошкольники.

Для детей такого возраста взрослые должны играть определяющую роль в обучении их безопасному пользованию Интернетом.

5-6 лет

Для детей этого возраста характерен позитивный взгляд на мир. Они гордятся своим умением читать и считать, а также хотят делиться своими идеями.

Хотя такие дети уже проявляют большие способности в компьютерных играх и при работе с мышью, но все же без участия взрослых они еще не в состоянии разыскивать нужные им детские сайты. Как помочь им делать это безопасно?

В таком возрасте желательно, чтобы ребенок пользовался Интернетом только в присутствии родителей. Обязательно объясните ему, что общение в Интернете — это не реальная жизнь, а своего рода игра, и при этом постарайтесь направить его усилия на познание мира. Добавьте детские сайты в раздел «Избранное» и создайте там папку для сайтов, которые посещают ваши дети. Применяйте специальные детские поисковые машины типа MSN Kids Search (http://search.msn.com/kids/default.aspx?FORM=YCHM). Используйте средства блокирования нежелательного контента как дополнение к стандартным средствам родительского контроля, предоставляемым операционной системой. Важно также научить ребенка никогда не сообщать в Интернете информацию о себе и своей семье и приучить его рассказывать вам о любых проблемах, связанных с Интернетом.

7-8 лет

Как считают психологи, для детей этого возраста абсолютно естественно желание выяснить, что они могут делать без разрешения родителей. В результате, находясь в Интернете, ребенок будет пытаться посетить те или иные сайты, а возможно и чаты, разрешение на посещение которых он не получил бы от родителей. Поэтому особенно полезны родителям будут отчеты, предоставляемые средствами родительского контроля, или информация во временных файлах Интернета (папки c:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files). В результате у вашего ребенка не будет ощущения, что вы заглядываете ему через плечо, но при этом вы всегда будете знать, какие сайты он посещает.

Стоит учитывать, что дети в таком возрасте обладают сильным чувством семьи, они доверчивы и не сомневаются в авторитетах. Дети этого возраста любят играть в сетевые игры и путешествовать по Интернету. Вполне возможно, что они используют электронную почту и могут заходить на сайты и чаты, не рекомендованные родителями.

По поводу использования электронной почты хотелось бы заметить, что детям такого возраста не рекомендуется иметь собственный электронный почтовый ящик — они должны пользоваться семейным, чтобы родители могли контролировать переписку. Запретить ребенку применять внешние бесплатные ящики вам поможет такое программное обеспечение, как Kaspersky Internet Security версии 7.0 со встроенным родительским контролем.

Что можно посоветовать в плане безопасности для детей в таком возрасте? Создайте список правил посещения Интернета при участии детей и спрашивайте с них выполнение этих правил, требуйте соблюдения срока нахождения за компьютером. Объясните ребенку, что вы наблюдаете за ним не потому, что вам этого хочется, а потому, что вы беспокоитесь о его безопасности и всегда готовы ему помочь. Приучите детей, что они могут посещать только те сайты, которые вы разрешили, то есть создайте им так называемый белый список Интернета с помощью средств родительского контроля (о том, как это сделать, мы поговорим позднее).

Компьютер с подключенным Интернетом должен находиться в общей комнате под присмотром родителей.

Следует использовать специальные детские поисковые машины, средства блокирования нежелательного контента, внушить ребенку, что нельзя сообщать в Интернете информацию о себе и своей семье, и приучить его рассказывать вам о любых проблемах, связанных с Интернетом.

Для электронной почты создайте семейный электронный ящик, чтобы у детей не было необходимости иметь собственные адреса, блокируйте доступ к сайтам с бесплатными почтовыми ящиками с помощью соответствующего ПО. Приучите детей советоваться с вами перед публикованием какой-либо информации средствами электронной почты, чатов, регистрационных форм и профилей. Применяйте фильтры электронной почты для блокирования сообщений от конкретных людей или содержащих определенные слова или фразы (подробности о таких фильтрах можно найти по адресу: http://www.microsoft.com/rus/athome/security/email/fightspam.mspx). Не разрешайте детям использовать службы мгновенного обмена сообщениями и загружать файлы, программы или музыку без вашего согласия.

Расспрашивайте детей об их друзьях в Интернете, как если бы речь шла об их друзьях в обычной жизни. Не делайте табу из вопросов о половой жизни, так как в Интернете дети могут легко наткнуться на порнографию или на сайты «для взрослых».

9-12 лет

В данном возрасте дети, как правило, уже имеют представление о том, какая информация есть в Интернете. Абсолютно нормально, что они хотят увидеть ее, прочесть, услышать. При этом нужно помнить, что доступ к нежелательным материалам можно легко заблокировать при помощи средств родительского контроля.

Советы по обеспечению безопасности детей этого возраста примерно такие же, как для 7-8-летних. Дополнительно к этому следует настаивать, чтобы дети никогда не соглашались на личные встречи с друзьями из Интернета. Приучите детей не загружать программы без вашего разрешения, объяснив им, что они могут случайно загрузить вирусы или другое нежелательное программное обеспечение.

Для самостоятельной работы ребенка на компьютере создайте ему ограниченную учетную запись. В этом возрасте уже можно рассказать детям о порнографии в Интернете. Следует также настаивать на том, чтобы дети предоставили вам доступ к своей электронной почте, чтобы вы могли убедиться, что они не общаются с незнакомцами. Кроме того, объясните детям, что нельзя использовать сеть для хулиганства, распространения сплетен или угроз.

13-17 лет

В данном возрасте родителям зачастую очень сложно контролировать своих детей, поскольку об Интернете они знают уже гораздо больше родителей. Подростки активно применяют поисковые машины, пользуются электронной почтой, службами мгновенного обмена сообщениями, скачивают музыку и фильмы. Мальчикам в этом возрасте свойственно устранять все ограничения, они жаждут грубого юмора, азартных игр, картинок «для взрослых». Девочки предпочитают общаться в чатах, при этом они гораздо более чувствительны к сексуальным домогательствам в Интернете.

Родителям, имеющим детей этого возраста, особенно важно строго соблюдать правила интернет-безопасности — соглашение между родителями и детьми (включающее список запрещенных сайтов, часы работы и правила общения в Интернете). Кроме того, необходимо как можно чаще просматривать отчеты о деятельности детей в Сети. Компьютер с подключением к Всемирной паутине должен находиться в общей комнате.

Не забывайте беседовать с детьми об их друзьях в Интернете, о том, чем они занимаются, так, как будто речь идет об их друзьях в реальной жизни, и по-прежнему настаивайте на том, чтобы дети никогда не встречались лично с друзьями из Интернета. Спрашивайте о людях, с которыми дети общаются посредством служб мгновенного обмена сообщениями, чтобы убедиться, что они им знакомы. По-прежнему следует применять средства блокирования нежелательного контента как дополнение к стандартным средствам родительского контроля. Необходимо также знать, какими чатами пользуются ваши дети. Поощряйте использование модерируемых чатов и настаивайте, чтобы дети не общались в приватном режиме. Следует также напоминать детям о том, чтобы они не сообщали личную информацию по электронной почте в чатах и системах мгновенного обмена сообщениями в регистрационных формах и личных профилях, не загружали программы без вашего разрешения, рассказывали вам о любых проблемах, связанных с Интернетом, не использовали Сеть для хулиганства, распространения сплетен или угроз другим людям.

Детей этого возраста следует защищать от спама. Научите подростков не выдавать в Интернет своего реального электронного адреса, не отвечать на нежелательные письма и использовать специальные почтовые фильтры. Нелишним для родителей будет знакомство с сайтами, которые посещают подростки. Кроме того, нужно обсуждать с детьми проблемы сетевых азартных игр и их возможный риск, а также напоминать, что, согласно законам многих стран, дети не имеют права играть в подобные игры.

Следует также обратить внимание на необходимость содержания родительских паролей (паролей администраторов) в строгом секрете и на устойчивость этих паролей.

 

Можно ли заболеть Интернетом? Ведь Интернет - это не вирус, попавший в кровь?  Конечно можно.

Общение по Интернету  не проходит даром, ни для взрослых, ни для детей. В Сети человек чувствует себя спокойнее, здесь думать о внеш­ности и всем остальном не надо, поэтому коммуникативные  и другие уме­ния не имеют значения. Справедливо отмечают, что для некоторых это место, где можно отдохнуть и сбежать от реальной жизни, можно сказать все, что вздумается, не заботясь об ответ­ственности.

В Интернете также есть игры, приложения которые получили широкое распространение. Например, всем хорошо известное приложение – « Моя любимая ферма». Вроде бы ничего особенного ни тебе мутантов, ни крови, ни насилия. Но как она затягивает, дети прибегая домой, буквально бросаются за компьютер, чтобы полить огород или  по ухаживать за животными, зачастую забыв про обед для себя, уроки или  помощь по дому.  Они привлекают своей массовостью, одновременно в игре может находиться несколько сотен участников, знакомых и незнакомых. Кроме того играя в компьютерные игры, трудно проиграть состояние, однако очень просто и быстро «проиграть» свой разум. Интернет, к которому вырабатывается нездоровое пристрастие, как, напри­мер, в случае с компьютерными играми, поглощает все время и все мысли человека.

Наибольший урон учебе, карьере, дружеским и семейным от­ношениям наносит увеличение времени, проведенного в он-лайн, и, как следствие, оттеснение реальной жизни на второй план. У со­временного человека есть много возможностей приятно провести время, но он ищет все новые и новые. Сеть в этом ряду занимает свое особое место. Сеть не вызывает физиологической зависимо­сти, но вызывает психологическую, особенно у детей и подростков.

Согласно данным последних исследований уход в мир фантазий стал одной из распространенных стратегий проведения современ­ной молодежи в трудных жизненных ситуациях. Они уже не преодолевают трудности и не борются с несправедливостью, а уходят в  свой, виртуальный мир, где они сами выступают в роли творца, где они могут быть кем угодно – принцем, рыцарем, героем и даже нежитью. Уже существуют концепции, согласно которым «алкоголем» индустриальной эпохи были наркотики, а в информационную им станут компьютер­ные игры и он-лайн.

  Правило 1. Внимательно относитесь к действиям ваших детей в "мировой паутине”:

·      Не отправляйте детей в "свободное плавание” по Сети. Старайтесь активно участвовать в общении ребенка с Интернетом, особенно на этапе освоения.

·      Беседуйте с ребенком о том, что нового для себя он узнает с помощью Интернета и как вовремя предупредить угрозы.

Правило 2. Информируйте ребенка о возможностях и опасностях, которые несет в себе Сеть:

·      Расскажите ему, что в Интернете как и в жизни встречаются и "хорошие”, и "плохие” люди. Объясните, что если он столкнется с негативом или насилием от другого пользователя Интернет, ему нужно сообщить об этом близким людям.

·      Научите ребенка искать нужную ему информацию и проверять ее, в том числе с вашей помощью.

·      Научите ребенка внимательно относиться к скачиванию платной информации и получению платных услуг из Интернета, особенно путем отправки SMS, – во избежание потери денег.

·      Сформируйте список полезных, интересных, безопасных ресурсов, которыми может пользоваться ваш ребенок, и посоветуйте их использовать.

Правило 3. Выберите удобную форму контроля пребывания ребенка в Сети:

·      Установите на компьютер программы родительского контроля (либо воспользуйтесь встроенными в Windows инструментами), а также антивирус.

·      Если ваш ребенок – учащийся младших классов и остается часто дома один, ограничьте время его пребывания в Интернете.

·      Если компьютер используется всеми членами семьи, установите его в месте, доступном для всех членов семьи, а не в комнате ребенка.

·      Создавайте разные учетные записи на Вашем компьютере для взрослых и детей. Это поможет не только обезопасить ребенка, но и сохранить Ваши личные данные.

·      Регулярно отслеживайте ресурсы, которые посещает ваш ребенок. Простые настройки компьютера позволят вам быть в курсе того, какую информацию просматривал подросток.

Правило 4. Регулярно повышайте уровень компьютерной грамотности, чтобы знать, как обеспечить безопасность детей:

·      Используйте удобные возможности повышения уровня компьютерной и Интернет грамотности, например, посещение курсов, чтение специальной литературы, консультации с экспертами.

·      Знакомьте всех членов семьи с базовыми принципами безопасной работы на компьютере и в Интернете.

 

Примітка! Більш детальну інформацію за цією статтею Ви можете переглянути, натиснувши посилання "Детальніше", або перейти до вказаного розділу.

Хмаринка тегів

^